Prawie jedna trzecia portów na całym świecie jest nieprzygotowana do wprowadzenia zalecenia IMO wprowadzenia obsługi informatycznej klientów w formie "Maritime Single Window 2024” – wynika z badania 200 portów przez New Kale.
Wyniki działalności polskich portów morskich w pierwszej połowie 2023 roku okazują się obiecujące – tak wynika z raportu opracowanego przez firmę Actia Forum. Prezentowane dane, oparte na precyzyjnej analizie przeładunków, ilustrują wzrosty, które istotnie kształtują krajobraz portowy.
Początek sierpnia to czas podsumowań pierwszej połowy sezonu letniego w Porcie Kołobrzeg. Niezmiennie jedną z największych atrakcji Portu Kołobrzeg są rejsy pasażerskie. W lipcu tego roku z rejsów skorzystało ponad 76 tysięcy turystów co jest dokładnie takim samym wynikiem jak w roku ubiegłym. Przypomnijmy, że turyści mogą skorzystać z jednej z sześciu jednostek cumujących na stałe w Porcie Pasażerskim (Jantar, Pirat, Monika III, Viking, Santa Maria, CZSZ - 172).
Tego lata nie odbędą się połowy płetwali zwyczajnych u wybrzeży Islandii - oświadczyła minister rybołówstwa i rolnictwa tego kraju Svandis Svavarsdottir. Sezon komercyjnych polowań miał się rozpocząć w środę 21 czerwca.
W zeszłym roku Seafood Watch ustalił, że sieci używane do połowu homarów w Maine spowodowały w ostatnim czasie zaplątanie się wieloryba północnoatlantyckiego. To nie pierwszy taki przypadek, co zdaniem ekologów może przyczynić się do zagrożenia populacji tych morskich ssaków. Zachęcają również do usunięcia homara z listy zrównoważonej żywności, co z kolei grozi konfliktem z rybakami, dla których połowy skorupiaków to nie tylko biznes, ale źródło wielu miejsc pracy w rybołówstwie i branży stoczniowej.
W ostatni piątek lutego w Sopocie odbyła się ekspercka konferencja Ukierunkowany połów danych, podczas której podsumowano wyniki projektu Platforma transferu wiedzy FindFISH.
Z najnowszego raportu Sekretarza Generalnego ONZ na temat piractwa w Zatoce Gwinejskiej wynika, że zmieniają się kierunki działań piratów. Celem przestępstw nie są już tylko komercyjne statki morskie, a jednostki przewożące ropę, oraz nielegalne połowy. Samych incydentów jest mniej, ale eksperci ostrzegają, że zmieniają się kierunki zainteresowania przestępców.
Nie tylko wypożyczalnie sprzętu turystycznego, lokale gastronomiczne i ośrodki turystyczne mają poważny problem wynikający z katastrofy ekologicznej na Odrze. Niemal z dnia na dzień możliwość funkcjonowania stracili także rybacy, przetwórcy i spółdzielnie rybackie.
Wiele populacji ryb żyjących w Amazonce jest zagrożonych z powodu zbyt intensywnych połowów. W ciągu niecałych trzech dekad odsetek gatunków pozostających w równowadze spadł z 90 do 66 proc. - wynika z międzynarodowych badań.
Między Wielką Brytanią a Francją narasta kolejny spór o prawo do połowów. Paryż jest oburzony decyzją Londynu, który pozytywnie rozpatrzył tylko 12 z 47 wniosków o licencję na połowy na brytyjskich wodach terytorialnych.
UMG: szkolenie "Prawne aspekty morskiej energetyki wiatrowej" już w czerwcu
Pomorskie branże kluczowe i inteligentne specjalizacje Pomorza. Bierzmy przykład z Danii [RELACJA]
Akcja ratownicza w usteckim porcie. Mężczyzna wpadł do wody, bo zagapił się w telefon
EKG: infrastruktura transportowa dla zrównoważonego rozwoju gospodarczego i bezpieczeństwa
100 lat polskiego żeglarstwa na wystawie w Narodowym Muzeum Morskim w Gdańsku
Morska Jednostka Rakietowa bierze udział w estońskim ćwiczeniu "Spring Storm 24"